twitter
rss

saat kematian telah ditentukan oleh allah swt....
dengan izinnya maka pergilah hambanya mengadap penciptanya pada waktu , tarikh yang tidak diketahui sesiapa .......

mungkinkah esok atau lusa .....


dikala bersuka ria melayari facebook ...
s@kura terpadang satu video yang memaparkan seorang anggota trafik yang sedang berkhidmat dilanggar oleh bas ...
sayu hati s@kura ....
tutup video dan sedekahkan alfatihah ....
kemudian dengan izin allah s@kura sekali lagi terpandang wajah nya di paparkan pada makluman rakan fb yang lain ....

sekali lagi hati s@kura sangat sayu ...
perginya nya hambanya dikala sedang bertugas ....

ya allah semoga belaiu ditempatkan dikalangan hambanya yang soleh dan beriman .....

pada keluarga beliau takziah .....

setiap hambanya akan kembali pada penciptanya ....
beliau sudah tapi.....
bilakah masa kita semua ....


hanya iman dan taqwa menjadi bekalan disana .........

Dalam kehidupan ni
banyak yang kita perlu beringat kan ...kenapa manusia mudah lupa jasa2 yang telah dicurahkan .....

pada masa kesusahan pada masa lalu ....
sanggup orang lain membantu dan membebankan seluruh keluarga semata-mata ingin meringankan tugas manusia yg lain kan...kan ....

mak s@kura kata .......bila kita berbuat berbaik perlu ikhlaskan diri supaya kita takkan terpikir untuk mempertikaikan jasa kita kelak ....

tapi ......
bila sampai ke satu tahap s@kura rasa tercabar ...lagi2
dia buat pada mak s@kura....

erm...harap sangat manusia tu akan berubah tapi tetap macam tu ......
mungkin allah tak membuka lagi jalan kesedaran untuk dia .......

mak sabar k ....
s@kura pun haruslah sabar .....

hahaha inilah kilang dadih di putrajaya .....
ahahaha...... ari ni s@kura mengambil tugas membuaT DADIH UNTUK doorgift
dan pencuci mulut  wah penat plak rasa .......

200 pcs pun terasa penat sgt sebab buat sesorang .....tgh pregnant plak kan hihihihi....
wat keje pun lmbt la skit .

bila penat duduk kejap........
khas untuk adik s@kura la ni .........
inilah hasilnya......


tarrrrraaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*



makin dekat majlis tunang adik s@kura ni makin banyak benda nak pikir antaranya photographer la..syg au x dpt amik gambar utk kenangan mcm gambr masa s@kura bertunang dulu x jelas so kabur bila print .ni utk adik s@kura harapkan yang tebaik. walllllaaaa...... akak mithali plak huhuhu.

erm tgk hantaran yang dia buat pun cantik walaupun simple ....
u olsss simple kan nice ........

x sangka dlm masa 2 tahun ni sorang2 anak mak kawen hihihi .

sapa nk jadi jurukamera ni .

s@kura rasa nak jadi photographer tp takut x larat plak .
erm along la kot .......

1 kamera untuk video.........
harap2 majlis bejalan lancar.
amin.........

layan gambar skit hahahaha.....
.
.
.
.
.

saya di ciptakan untuk tidak simpan semua ketidak puas hati saya ....
ok what  klau x asik nk simpan dlm hati jer ....blh sakit mcm ni ......


apahal letak gmbr botol air ni x der kna mengena pun 
what ever.....

x  pe la nk mrh skang x pe ....


blh bt kita lebih memahami antara satu sama lain 

wokey smile:



ini adalah pengalaman yang s@kura tertunggu-tunggu dari dulu.
saat s@kura disahkan mengandung ini adalah pengalaman terindah .
bila mybaby buat tendangan hikhikhik maksudnya dia menyedarkan lagi kewujudkan didalam rahim s@kura...........

first time rasa agak janggal n slalu terkejut-kejut coz something bergerak dlm perut kan.....
n setiap hari  s@kura akan menunggu pergerakan dari insan yang amat s@kura nantikan.

erm one day s@kura x rasa langsung pergerakan dia .....
s@kura risau sesangat n terus call en suami.... tp dia x blh nk amik s@kura utk checkup coz sibuk di kem.
s@kura rasa sedih sgt ......ini lah ujian utk isteri tentera kna mampu bersabar dan melakukan sendirian.

 n lastly kawan s@kura suruh pujuk2 baby utk bergerak .....
mlm tu s@kura baca surah yassin khas utk dia,n lastly merayu supaya dia terus bergerak didalam rahim s@kura,

alhamdulillah inilah ujian bt s@kura akhirnya baby bergerak dengan cukup aktif ,

terima kasih allah , ujian khas utk menguji iman dan kemampuan diri hambamu untuk menjadi ibu .dan perkara ni mematangkan hambamu .

clearance stock dari PUREEN SALE ....
thanks puan daisy sebab bagi tau .....

wah seronoknya s@kura .....

misi : start nak shopping barang2 baby .....

yeay !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klik disini untuk paparn yang lebih jelas

sekian................

itu lah gamaknya hal dan isu yang sangat ditunggu oleh oleh PA @ Penjawat awam sekalian .
melalui pengumuman perdana menteri bahawa SBPA dimansuhkan dan diganti dengan SSM yang di tambah baik .

Banyak masalah yang dikomen oleh selaku PA.
Susah gak nak cakap apabila terasa pada diri sendiri memang terasa habis .

Isu yang paling s@kura perasan adalah gaji bagi kekananan tidak selaraskan dengan baik .........

tapi diam jer redha katanya .....ahahaha .....
tapi timbul kesian pada kekananan yang terlampau jauh tp gaji sama dengan PA yang baru masuk ..........

Ni kes dh x adil tapi apa2pun setelah PM umum SBPA dibatalkan terasa lega .


kes lain pulak dimana semua mencari-cari tangga gaji yang baru .

tapi sabar ya JPA masih tidak mengeluarkan pekeliling yang baru lagi ......

bersabarlah anda .

jangan risau tetap ada peningkatan gaji bagi setiap penjawat awam .

AMIN.......

bagi PA yang  yang bergred 1 - 54 akan menerima 13 % kenaikan .......

alhamdulillah sebab kes ini diambil berat walaupun kami yang sekadar orang bawahan terima kasih PM .



bersama- sama kita nantikan perkeliling tangga gaji ssm yang baru 2012 .


mari beramai -ramai menjalankan tugas dengan dengan lebih rajin dan berintegriti .

majulah perkhidmatan untuk rakyat malaysia .........

apa tu kak yang hujung jari sgt .
hahaha s@kura nk kaitkan dengan android yang s@kura idamkan ni ahahaha.
rupanya sgt mudah bila internet ni dibawa bergerak kesana kesini.
apa shg persoalan boleh di tangani.insyaallah dengan izin yg maha esa.

ini dikala boring duk dekat sg congkak.sebab mak buyung x leh mandi so layan cite besama esha  yg dh kesejukan gigil.

ll


s@kura di sg congkak . wah bestnyer .
dpt tngkan fikiran

 hambamu - Mawi ft. Akhil Hayy

Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati


Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah

Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh
Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah

HambaMu Allah
HambaMu Allah

semalam tidak terungkap kesedihan yang menimpa s@kura , ya allah yang maha pengasih dan penyanyang lindungi lah pakcik yang semalam ditemukan dengan ku .

ya allah tidak sanggup kiranya aku terus bertemu pakcik tersebut yang berjalan kesana dan kesini menjual keropok keping .

betapa hampanya pakcik apabila kami kata tidak untuk membeli keropok pakcik ....
pakcik siap cakap " tak pa nak ......kalau x nak x pe la, terima kasih , assalamualaikum"

pakcik saya minta maaf bukan saya tidak mahu membantu tapi pada masa tersebut saya masih hanya menyimpan sepuluh ringgit untuk makan kebetulan en suami tertinggal wallet dirumah .

pakcik apa daya kami , selepas pakcik meninggalkan kami , airmata tidak henti2 menitik ...

sampai suami yang risau .

tapi pakcik telah ditemukan dengan seorang lelaki yang baik hati dari kami ,

pakcik ditawarkan makan dan lelaki tersebut membayar kan untuk pakcik , dan membeli keropok pakcik .

tiba2 suami bersuara dimana anak2 dia dah tua tapi berhempas pulas mencari rezeki sendirian ,

semoga pakcik sentiasa diberi kebahagian dan kesenangan hidup didunia dan akhirat .

pakcik jika allah menemukan kan kita sekali lagi pasti saya akan membeli keropok pakcik dengan niat membantu pakcik .

senyuman pakcik membuktikan keikhlasan pakcik menjual walaupun tiada sesiapa yang membeli .

pada sesiapa yang berjumpa beliau sila lah membantu kerana hanya allah yang akan membalasnya .

kawasan yang saya berjumpa dengan pakcik

- kedai makanan , bukit indah , ampang
- memakai kopiah
- menjual keropok keping (ikan parang)
- harga sebungkus RM15.