twitter
rss

saya diciptakan sebagai seorang yang mudah sesangat berkecil hati bahkan kadang-kadang percakapan tersebut hanyalah gurauan .....

kadang suami bergurau sambil tersenyum pasti saya berkecil hati ......adakala saya akan mengalirkan airmata
bertapa mudahnya hati ini dikecilkan ....

Apabila terasa hati ini mudah dikecilkan maka dengan sendiri saya takut untuk mengatakan sesuatu yang boleh menyakitkan hati orang lain .

kemungkinan orang akan memadang saya lemah tapi ini adalah salah satu sikap saya yang tidak suka menyakitkan hati orang .Kadang saya perasan apabila kita diam maka kita penakut dan mudah dipijak-pijak maka timbul lah rasa ketidakpuasan hati pada seseorang sebegitu .

tapi awas tindakan awal adalah menjauhkan diri dari insan tersebut ini bukan apa kerana takut sakit hati mungkin akan datang buat kali kedua dan seterusnya .

lebih baik diam kadangkala bila dipikirkan .

tapi ada satu tahap dimana simpanan sakit hati dah menimbun maka keluar lah ayat yang bakal menyakithati seluruh hidupnya .

bak kata orang yang lava mula meletus kan .

wah inilah sifat manusia .yang diam akan di pijak-pijak tetapi perlu beringat bahawa tidak semestinya orang yang lemah adalah orang yang diam .





0 comments:

Post a Comment