twitter
rss

isu queen control

dari pemahaman saya yang queen control ni bermaksud apabila satu hubungan percintaan atau ikatan yang di kuasai sepenuhnya oleh perempuan .....
maknanya apa yang perempuan cakap lelaki mesti ikut ......

itulah persepsi dari pihak saya .......

ok apabila larangan yang saya utarakan pada en kesayangan saya bukanlah untuk queen control itu hanyalah satu tindakan untuk mengelak dan menjaga sikap seseorang sebelum menjadi teruk ....

bukan susah nak jadi seorang wanita atau lelaki yang baik pada pasangannya ....
hanyalah menjaga percintaan sebaik mungkin dan jauhi tindakan yang boleh menyebabkan pasangan meragui kita .........


apa yang saya tak buat tidak seharusnya dia buat ....

~ saya tak suka bersentuhan sebarang lelaki even kawan baik or bla...bla...... bila bercerita tangan si kawan perempuan ni duk merayap kat kat tangan laki sikawan dia ....perg...ini memang pantang tui ....

~ sumpah tak suka pompuan yang suka bercakap manja2 n buat2 manja dengan lelaki walhal ngan perempuan leh buat keras jer .......

~ ahahaha ...tak suka perempuan yang memperkecilkan perempuan lain yang sebab nak nampak dia lagi hebat ......(kalau hebat tak per la)

~saya tak suka keluar dengan mana2 lelaki tanpa urusan yang benar penting tanpa kawan perempuan lain yang mempunyai kapasiti yang jauh lebih tinggi  .....(contoh sorang laki 6 perempuan)


itu apa yang saya tak suka .....
so apa yang saya tak suka dan saya amat jaga so orang menyayangi saya pun kena fair la kan ..........

itulah sekian sikap saya .......
x bermakna baik tapi mencegah lebih baik dari merawat kan ...........


tepuk dada tanya selera

4 comments:

  1. setuju. saya dan pasangan percaya, kalau dalam hal2 macam ni, perlu persetujuan kedua belah pihak. so, contoh, kalau pihak lelaki tak suka pihak perempuan keluar dengan lelaki lain berdua, maka dia pon kene lah tak keluar dengan perempuan berdua, etc. kalau agak-agak tak boleh nak toleransi, jangan demand dari pasangan kita macam2. jadi tak adalah istilah queen/king control :)

  1. bila difikir -fikirkan ramai yang manjadikan isu tu seperti control tapi sebenarnya dari sudut lain adalah menjaga perhubungan jika dia benar2 syg dan inginkan kita sebagai pasangan hidup dia pasti itu bukanlah satu bebanan pada mereka .....
    ~ thanks miSz tUna ~

  1. yep. Mungkin masyarakat kita dah terbiasa dengan cara sekarang ni, dengan kawan-kawan berpeluk-peluk pun takpa, atas dasar 'kawan je'. Belum kahwin, mungkin tak jadi isu. lepas kahwin, takkan masih ok? boleh ke bayangkan ibu dan ayah kita berperangai macam tu dengan kawan-kawan mereka? semuanya untuk jaga keharmonian perhubungan juga, tak adalah berlaku salah faham atau pun 'tercurang'. Mungkin tak semua orang faham. Apa pun, semoga kita dan pasangan boleh menghormati batas-batas ni semua supaya hubungan sentiasa harmoni. Amin :)

  1. amin .........

Post a Comment