twitter
rss

9 Kelebihan Ibu Mengandung


1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.
3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.
4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …
5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.
6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.
7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat

Tasik banding atau dikenali sebagai Tasik Temenggor di Lebuh raya Timur Barat antara negeri Perak dengan Jeli di Kelantan.
Terdapat sebuah pulau di Tasik banding yang dikenali sebagai Pulau Banding .

Pulau Banding dibangunkan sebagai pintu masuk ke Kompleks Hutan Belum-Temenggor yang berusia 130 juta tahun, merangkumi kawasan Taman Negeri Royal Belum, Hutan Simpan Belum dan Hutan Simpan Temenggor. Tempoh pembangunan antara 10 ke 15 tahun dengan kos RM600 juta . Antara yang akan dibina ialah chalet, jeti bot, pusat maklumat, restoran dan pusat penyelidikan dalam projek pembangunan tiga fasa.

Jarak dari Ipoh ke Tasik Banding  ialah 200 km ke arah Gerik menuju ke Jeli di Kelantan. Laluan tersebut ialah Lebuh raya Timur Barat. . Sebuah kem tentera dibina di kawasan ini bagi menjaga keselamatan Empangan Temenggor.

  1. Universiti Sains Malaysia (Rank dunia: 629)
  2. Universiti Teknologi Malaysia (Rank dunia: 694)
  3. Universiti Kebangsaan Malaysia (Rank dunia: 731)
  4. Universiti Putra Malaysia (Rank dunia: 771)
  5. University of Malaya (Rank dunia: 788)
  6. Universiti Malaysia Perlis
  7. Multimedia University
  8. Universiti Teknologi MARA (UiTM)
  9. Universiti Malaysia Pahang
  10. International Islamic University of Malaysia
  11. Universiti Utara Malaysia
  12. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
  13. Universiti Tenaga Nasional
  14. Universiti Malaysia Sabah
  15. Open University Malaysia
  16. University of Nottingham Malaysia
  17. Universiti Teknologi Petronas
  18. Universiti Sains Islam Malaysia
  19. Universiti Pendidikan Sultan Idris
  20. Taylor’s University College
  21. Universiti Teknikal Malaysia Melaka
  22. Universiti Tunku Abdul Rahman
  23. Universiti Malaysia Terengganu
  24. Universiti Malaysia Sarawak
  25. Universiti Tun Abdul Razak
  26. Monash University Malaysia
  27. Universiti Industri Selangor
  28. Wawasan Open University
  29. UCSI University
  30. Curtin University of Technology Sarawak Campus
  31. Asia Pacific Institute of Information Technology
  32. International Medical University
  33. Help University College
  34. Tunku Abdul Rahman College
  35. Al Madinah International University
  36. Universiti Kuala Lumpur
  37. National Defence University of Malaysia
  38. Segi College
  39. Universiti Sultan Zainal Abidin
  40. Universiti Malaysia Kelantan
  41. Limkokwing University of Creative Technology
  42. KDU College
  43. Selangor International Islamic University College
  44. Sunway University College
  45. Malaysia Theological Seminary
  46. Malaysia University of Science & Technology
  47. Olympia College Malaysia
  48. Swinburne University of Technology Sarawak Campus
  49. Malaysian Institute of Management
  50. University of Malaya Medical Center & Faculty of Medicine
  51. INSANIAH University College
  52. Taman Pertanian University
  53. Kuala Lumpur Infrastructure University College
  54. International Centre for Education in Islamic Finance
  55. Majlis Peperiksaan Malaysia
  56. Cyberjaya University College of Medical Sciences
  57. Disted-Stamford College
  58. Berjaya University College of Hospitality
  59. Asia e University
  60. KBU International College
  61. New INTI College
  62. TATI University College
  63. Nilai International College
  64. Asia Pacific University College of Technology & Innovation
  65. AIMST University 
sumber: malaysia kini 

anda sedarkah wahai semua .....

macam citer hantu lak .................
kalau terjadi sesuatu pada anda sedarilah bahawa terdapat kekhilafan yang allah nak tegur pada kita....

syukurlah bahawa jika kamu berbuat kesalahan yang disengaja dan akan terjadi sesuatu ujian secara serta merta
adalah peringatan mesra supaya kita tersedar dan akan berubah serta insaf dengan kesalahan yang telah dilakukan ..........

allah lebih sayangkan hambanya jika teguran terus diberi kerana allah tidak mahu hambanya terus melakukan kesilapan ...........

jangan pernah iri hati pada hambanya yang sukar menerima ujian kerana itu adalah pilihan dan ketentuan allah pada hambanya ...........

semoga kita semua dikalangan hambanya yang sentiasa diberi peringatan agar tidak terus melakukan kesalahan .....amin ........................
sakit merupakan salah satu tanda peringatan yang sering allah berikan kerana dengan sakit hambanya tidak mampu melakukan kejahatan lagi dan beringat dengan kesakitan yang  diberikan .....

terima kasih coretan berdasarkan kehidupan ....
setiap ujian pasti s@kura akan siasat semula kesalahan yang telah dilakukan kemungkinan yang dianggap tidak berdosa tapi sebaliknya ....

sedarilah .....................


Tarikh Pembayaran Gaji Bulanan Tahun 2012

Bulan
Tarikh
Catatan
Januari
16 Januari 2012
Isnin
Tahun Baru Cina
23 & 24 Jan 2012
Februari
23 Februari 2012
Khamis

Mac
22 Mac 2012
Khamis

April
25 April 2012
Rabu

Mei
23 Mei 2012
Rabu
Pesta Menuai
30 & 31 Mei 2012
Jun
25 Jun 2012
Isnin
Hari Gawai
1 & 2 Jun 2012
Julai
25 Julai 2012
Rabu

Ogos
13 Ogos 2012
Isnin
Hari Raya Puasa
19 & 20 Ogos 2012
September
25 September 2012
Selasa

Oktober
22 Oktober 2012
Isnin
Hari Raya Haji
26 Oktober 2012
November
6 November 2012
Selasa
Deepavali
13 November 2012
Disember
18 Disember 2012
Selasa
Hari Krismas
25 Disember 2012

khas untuk kakitangan kerajaan .........

sila la tengok ................
sekian

 layan jiwang skit kah!!!!...kah!!!! .......


sesuai tak lagu ni untuk video kawen we all ....hentam jer la lirik cam best jer n jiwang gitu .......




Pasha Feat Adelia -Lirik Penghujung Cintaku

berakhir sudah pencarian cintaku
jiwa ini tak lagi sepi, hati ini tlah ada yang miliki
tiba diriku di penghujung mencari cinta
diri ini tak lagi sepi, kini aku tak sendiri

aku akan menikahimu, aku akan menjagamu
ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu
aku akan menyayangimu, ku kan setia kepadamu
ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu

tiba diriku di penghujung mencari cinta
hati ini tak lagi sepi, kini aku tak sendiri

aku akan menyayangimu, ku kan setia kepadamu (kepadamu)
ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu
wooo aku akan menikahimu, oh aku akan menjagamu
ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu

nananana nananana nananana nananana
ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu
seumur hidupmu [4x]

isu queen control

dari pemahaman saya yang queen control ni bermaksud apabila satu hubungan percintaan atau ikatan yang di kuasai sepenuhnya oleh perempuan .....
maknanya apa yang perempuan cakap lelaki mesti ikut ......

itulah persepsi dari pihak saya .......

ok apabila larangan yang saya utarakan pada en kesayangan saya bukanlah untuk queen control itu hanyalah satu tindakan untuk mengelak dan menjaga sikap seseorang sebelum menjadi teruk ....

bukan susah nak jadi seorang wanita atau lelaki yang baik pada pasangannya ....
hanyalah menjaga percintaan sebaik mungkin dan jauhi tindakan yang boleh menyebabkan pasangan meragui kita .........


apa yang saya tak buat tidak seharusnya dia buat ....

~ saya tak suka bersentuhan sebarang lelaki even kawan baik or bla...bla...... bila bercerita tangan si kawan perempuan ni duk merayap kat kat tangan laki sikawan dia ....perg...ini memang pantang tui ....

~ sumpah tak suka pompuan yang suka bercakap manja2 n buat2 manja dengan lelaki walhal ngan perempuan leh buat keras jer .......

~ ahahaha ...tak suka perempuan yang memperkecilkan perempuan lain yang sebab nak nampak dia lagi hebat ......(kalau hebat tak per la)

~saya tak suka keluar dengan mana2 lelaki tanpa urusan yang benar penting tanpa kawan perempuan lain yang mempunyai kapasiti yang jauh lebih tinggi  .....(contoh sorang laki 6 perempuan)


itu apa yang saya tak suka .....
so apa yang saya tak suka dan saya amat jaga so orang menyayangi saya pun kena fair la kan ..........

itulah sekian sikap saya .......
x bermakna baik tapi mencegah lebih baik dari merawat kan ...........


tepuk dada tanya selera

alkisahnya .......

s@kura ada masalah nak tidur  .....
x sure sebab apa ....
en suami pun kata s@kura selalu mcm tak nyenyak tidur even tidur disiang hari .....
kalau en suami main game so s@kura tidur la .....tapi tak nyenyak ...sekejap2 terbangun plak ....

sampai sakit kepala bila tak tidur ni ......
ada sekali s@kura tidur sesorang ....biasalah en suami ada tugas dikem .....
s@kura akan tertidur dan nyenyak untuk 10 minit pertama dan s@kura akan bangun dengan keadaan
terkejut ....mesti pernah jadi kat uolls ...ala2 mimpi macam jatuh dari bangunan tinggi tu ...
tapi masalahnya s@kura tak mimpi tapi akan terkejut secara mendadak ....

menyebabkan jantung laju .....

terpaksa la s@kura bertemankan surah yassin dalam handphone ni .....
kalau tak tidur ni bahaya pada diri nnt ......

dah jadi hal sekarang ni s@kura akan kerap pitam2 kerana kurang tidur ...
dan pastinya mata selalu rasa ngantuk 24 jam ......

ah ......susahnya ..macam ni .......

search punyer search jumpa la gangguan semasa tidur


Simptom gangguan semasa tidur

  • Sangat susah tidur pada waktu malam, kalaupun dapat tidur sudah lama bersusah payah.
  • Rasa cemas dan sering terbangun pada waktu malam.
  • Mimpi yang buruk atau mimpi melihat sesuatu yang menakutkan serta ingin memekik untuk meminta pertolongan akan tetapi tidak sanggup.
  • Mimpi yang sangat menyeramkan.
  • Mimpi melihat berbagai macam binatang seperti melihat kuching, anjing, unta, ular, singa, serigala atau tikus.
  • Gigi geraham yang berbunyi pada waktu tidur.
  • Tertawa, menangis atau memekik pada waktu tidur.
  • Berperasaan sedih pada saat tidur.
  • Berdiri serta berjalan ketika tidur tanpa sedar.
  • Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.
  • Mimpi sedang berada di kuburan, ditempat pembuangan sampah atau tempat yang mengerikan.
  • Bermimpi melihat orang sangat aneh, seperti sangat tinggi, sangat pendek atau sangat hitam.
  • Bermimpi melihat hantu.
memang s@kura selalu kena gangguan certain simptom kat atas ni ....
hua .........

semoga allah sentiasa lindungi s@kura dari syaitan yang direjam .....AMIN....


MAKE-UP CLASS

PERSONAL GROOMING

- BRUSH TECHNIQUE
... - HOW TO CHOOSE THE CORRECT FOUNDATION (SKIN TONE)
- HOW TO WEAR FAKE EYELASHS

USING MAC PRODUCTS

FEES : RM150.00 (PER PERSON)

INTEREST KINDLY CALL : 016-2780309 (MS. NIZA)

huh kebosanan betul bila tercampak di hujung dunia ni
ekekeke itu la sebagai yang menurut perintah ikut jer la .....

s@kura tak pernah marahkan bos tapi manusia sekeliling yang iri hati cuba mempengaruhi dia .....

kadang terasa kejam jer wujud manusia macam ni ....

 x per setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah ....


ok la terpaksa redha duduk di jalan utama .....

programmer duduk di tempat yang menjadi pusat pertanyaan dan kaunter plak tu ....

ulang lagi skali programmer hahahaha ......

selalunya kedudukan programmer adalah di tempat yang sunyi dan tanpa gangguan manusia lain ....

cari la perbezaan tugas antara pentadbiran dan pembangun sistem .....

kelakar biler orang yang x duk di bidang ni tapi susah nak berfikir kebajikan manusia lain .....

tq puan2 sumer .........

nak tukar tapi byk pulak kekangan ......

erm susah gak biler terlalu bt kerja tapi orang tak nampak ........

kesian........

hahahaha ......

gelak2 jer s@kura ........................
allah maha adil .....
itu jer pegangannya ......

k bebai hikhikhikhik ................................

ala dh lambat baru nak letak .......
apa tah ngarut jer...

tapi s@kura nak letak sejarah dalam ni jugak .......

ni la sejarah terbesar utk s@kura ...
harapannya s@kura akan tetap bahagia bersama suami tercinta .....













Unifi vs streamyx


Alamak dh lama giler x update blog ni lately ni x larat sgt ….
Lagi2 skang ni membantu kakak ipar tengok2 coding php dia utk final projek ……

Letih tapi legal eh tolong adik beradik sendiri guna kemahiran yang ada ……
Walaupun x power leh la nk tolong2 ………

Eh dah lari tajuk ni …..

Ok2 …..
~
~
~

Unifi ada video , telephone dan internet

Streamyx ada telephone and internet


Tapi masalahnya kat rumah ni dah ada ASTRO …..

Tak kan nak buang ASTRO tak pasal2 sayang la plak …….

En suami suka ASTRO katanya sebab dh biasa dengan ASTRO …….

SO SEKARANG KENA BUAT PILIHAN UTK PASANG UNIFI OR STREAMYX ………





JIWA kosong tul kalau tak der internet ni ….
Lagi2 kat rumah ……en suami selalu balik lewat biasalah ada ikrar dengan Negara …….


So ari ni nak berbincang secara jelas untuk buat pilihan ……

UNIFI nil eh pasang dlm bilik kot utk hypp tv tu ………..

X yah la nk teman en suami yang suka tengok tv smpai 1 pagi adoi ngantuk tul

sumer maklumat diatas diambil di anjungstreamyx ...
memang rasa cm nak amik ngan diorang jer senang sumer online .......


semua dihujung jari katakan ....